АҲМИЯТ ВА ФОИДАИ АХЛОҚ

  Мевае, ки бар дарахт аст ва мо аз он истифода мекунем аз ду қисмат пўст ва мағз ташкил шуда аст. Барои ҳар оқиле маълум аст, ки қисмати асосии он ҳамон мағз (асли мева) аст на пўсти он, ҳоло агар мевае дар зоҳир бисёр зебо аммо даруни он фосид бошад оё арзише дорад?

  Мо инсонҳо низ дорои зоҳир ва ботине ҳастем, зоҳири мо ҳамон бадан ва ҷисми мост, вале онҳо ҳамонанди пўсти мева мебошанд ва қисмати асосӣ ва ҳақиқати мо ҳамон руҳи мост, ки мисли мағз ва асоси инсон мебошад. Ҳақиқати ману шумо ва инсони дигаре ҳамон руҳ аст, ки дар ботини бадан қарор дорад, ҳар андоза, ки руҳ комилтар гардад, арзиши инсон бештар мешавад. Агар руҳи инсон фосид ва вайрон шавад ва ё аз сифоти инсонӣ холӣ бошад, мисли мевае аст, ки пўсида бошад, ки  зоҳири зебо ва ороста ҳаргиз наметавонад ҷуброни зиштӣ ва бадии ботин ва холӣ будани дарунро бинамояд.

Тани одамӣ  шариф аст ба ҷони одамият,

На ҳамин либоси зебост нишони одаимият.

   Аз назари Ислом бояд тамоми имконот ва пешрафтҳои башарӣ, дар роҳи такомул ва расидани инсон ба саодати воқеӣ  ба кор гирифта шавад ва роҳёби ба ин амри муҳим танҳо аз тариқи ахлоқи ҳасана ва тазкияи нафс аст.

Аз ончӣ баён шуд ба ҷойгоҳ ва аҳамияти ахлоқ пай бурдем ва донистем, ки ахлоқ, яъне саодат, инсоният ва боарзиш будан аст. Аз сўи дигар бояд диққат намуд, ки бемориҳои руҳӣ ба маротиб хатарноктар аз амрози ҷисмонӣ мебошанд, зеро руҳ, ки ҳамон ҳақиқати инсон аст, агар садама бинад, инсонро ба ҳалокат меандозад.

  Пас ҳар оқилеву ҳар мусалмонеро лозим аст, ки ба андозаи муроқибатҳои ҷисмонӣ ва моддӣ, муроқиби руҳ ва сифоти ахлоқии худ бошад ва дар саломату рушди онҳо бикўшад. Масъала вақте ҳасос мешавад, ки мо бидонем, ки ҳар гуна руҳи худро парвариш диҳем бо ҳамон руҳиёт дар охират зиндагӣ хоҳем кард  ва ахлоқи неку танҳо сармояи мо хоҳад буд. Бинобар ин бояд бо бемориҳои руҳӣ ҷиддитар бархурд кунем ва онро муолиҷа кунем ва ҳаргиз ба он одат накунем ва бо он насозем.

 Пас ҳар оқилеву ҳар мусалмонеро лозим аст, ки ба андозаи муроқибатҳои ҷисмонӣ ва моддӣ, муроқиби руҳ ва сифоти ахлоқии худ бошад ва дар саломату рушди онҳо бикушад.

   Талхис аз «Ахлоқи ҷавонон»

 

 

 

 

 

 

 

 

Охирин матолиб

Қироатҳои ҳафтгона 2

  Қироатҳои сабъа Авомили ихтилофи қироатҳо Қаблан баён шуд, ки дар даврони халифаи севвум бо таваҷҷӯҳ ба густариши Ислом ва имон овардани ақвоми ғайри араб...

Тарҷумаи СУРАИ АНБИЁ

СУРАИ АНБИЁ Ин сура дар Макка нозил шуда ва 112 оят дорад. Ба номи Худованди Бахшандаи Меҳрубон Барои мардум [замони] ҳисобашон наздик шуд, дар ҳоле...

Қироатҳои ҳафтгона 1

Қироатҳои сабъа Қироат ва тиловати Қуръони карим бо оғози нузули Қуръон ҳамроҳ аст. Аввалин қори ва муаллими Қуръон Паёмбари Акрам (с) буд, ки бо дарёфти...

Усули тарбияти исломӣ2

Тарбияти баданӣ Саломатӣ шахсияти инсонӣ ва тавоноии ҷисмонӣ, ду пояти асосии парвариши дурусти фарзандон аст, зеро ақли солим дар бадани солим аст ва лозимаи амал...

Осори зикр ва ёди Худо

Аз дасту забон, ки барояд                                         каз ӯҳдаи шукраш бадар ояд Яке аз умуре ки дар   Қуръони карим  ва ривоёт мавриди таваҷҷӯҳ ва аҳамияти хоссе...