КӮТОҲ ВА ХОНДАНӢ

Шахсе вориди қабилае шуд ва шабро, ҳамчун меҳмон, дар яке аз хонаҳои атроф ба сар бурд. Он шахс пас аз намози субҳ шурўъ ба хондани Қуръон кард. Дар оғози тиловати Қуръон зани соҳибхона ҷорўбе ба даст гирифт ва бар сари ў кўбид ва  бо бадгўӣ ба вай гуфт:

       “Магар дар ин қабила касе мурдааст, ки ту Қуръон мехонӣ?” Шувҳараш ибтидо занро маломат кард. Сипас аз рўи насиҳат ба меҳмон гуфт: « Эй бародар! ту бояд аввал яқин кунӣ, ки воқеан касе мурда аст, баъд Қуръон бихонӣ. На инки ба гумони худ маҷлиси азодорӣ барқарор кунӣ!»

Дарвеш ва чўбдаста

       Рўзе дарвеше ҳамроҳи чўбдасти содааш дар кўчаҳои халвати шаҳр дар ҷустуҷўи рўзии худ буд. Марди сарватманде ўро ба хонаи худ бурд то аз ў пазироӣ кунад. Пас аз сарфи ғизо дар бораи худованд ва адолати мутлақааш машғули сўҳбат шуданд. Дарвеш дар миёни сўҳбатҳояш гуфт, ки барои инсони худопараст, моли дунё ва мақом арзиш надорад, балки тамоми арзишҳо аз они Худост ва назди ўст.

Пас аз он рўз, марди сарватманд, ки шифтаи фазилату парҳезгории дарвеш шуда буд, дар андешаи басо амиқе фурў рафт ва пас аз чанде ба суроғи дарвеш рафт ва гуфт:

Эй орифи бузург! Дар ибодатҳои шабонаам аз худои ҷаҳонофарин хостаам то маро ба дараҷаи болои тақво бирасонад то дар қиёмат бо ақли бедор ва дили саршор аз имон ва бадур аз гуноҳ зоҳир шавам. Ва дар дидгоҳи ў шармсор набошам, дарҳои биҳишт ба рўям баста нашавад ва битавонам он чӣ ў муқарар кардааст дар роҳи саодати ҷовидон ба кор барам.  

Дарвеш ба ў рў карду гуфт:

Биё ва хонаю зиндагиатро раҳо кун то бо ҳам ба ҷустуҷўи фазилати ҳақиқӣ равем. Мард пазируфт ва ҳамроҳи дарвеш монанди маҷнуни девона аз ишқи худованд, сар ба биёбон зада ва ба сўи диёри дигар рафтанд. Роҳи зиёде рафта буданд, ки ногаҳон дарвеш парешонҳол шуд ва пай бурд, ки чўбдастаи худро дар хонаи мард ҷо гузоштааст ва исрор кард, ки бозгарданд ва чўбдастиро бардоранд. Он ҷо буд, ки марди сарватманд пай бурд, ки дарвеш имони ҳақиқӣ надорад ва худ бар насиҳатҳои кардааш амал намекунад, лизо бо нобоварӣ ба ў гуфт:

”Ман зану хонаю зиндагиамро раҳо кардам вале ту ҳозир нестӣ аз чўбдастаи содаат бигзарӣ?!”. 

АМОН АЗ ҶОҲИЛ.

Охирин матолиб

Қироатҳои ҳафтгона 2

  Қироатҳои сабъа Авомили ихтилофи қироатҳо Қаблан баён шуд, ки дар даврони халифаи севвум бо таваҷҷӯҳ ба густариши Ислом ва имон овардани ақвоми ғайри араб...

Тарҷумаи СУРАИ АНБИЁ

СУРАИ АНБИЁ Ин сура дар Макка нозил шуда ва 112 оят дорад. Ба номи Худованди Бахшандаи Меҳрубон Барои мардум [замони] ҳисобашон наздик шуд, дар ҳоле...

Қироатҳои ҳафтгона 1

Қироатҳои сабъа Қироат ва тиловати Қуръони карим бо оғози нузули Қуръон ҳамроҳ аст. Аввалин қори ва муаллими Қуръон Паёмбари Акрам (с) буд, ки бо дарёфти...

Усули тарбияти исломӣ2

Тарбияти баданӣ Саломатӣ шахсияти инсонӣ ва тавоноии ҷисмонӣ, ду пояти асосии парвариши дурусти фарзандон аст, зеро ақли солим дар бадани солим аст ва лозимаи амал...

Осори зикр ва ёди Худо

Аз дасту забон, ки барояд                                         каз ӯҳдаи шукраш бадар ояд Яке аз умуре ки дар   Қуръони карим  ва ривоёт мавриди таваҷҷӯҳ ва аҳамияти хоссе...