Нақши модар дар тарбияти ахлоқии кӯдакон 1

Модар боризтарин маншаи осоишу меҳр ва олитарин манбаи саодати хонаводагӣ аст. Комравоӣ дар хона эҳсоси амният ва оромиш дар он ва низ эҳсоси қудрат ва истиқлоли кӯдакон дар хонавода бастагӣ ба вуҷуди модар дорад.[1]

Муҳимтарин ва ҳассостарин вазифаи бонувон тарбияти фарзанд аст.

Тараққӣ ва таназзул ва пешрафт ва ақабмондагии иҷтимоъ дар дасти бонувон аст. Ин модарон ҳастанд, ки метавонанд бо донистани рамзҳои тарбият ва ба кор бастани он фарзандони саодатманд тарбият кунанд. Дили инсон дар даврони кӯдакӣ саҳнае аст, ки ҳар нақшеро мепазирад, ҳангоме ки дар ин робита аз тарафе иртиботеро, ки модар бо фарзанд дорад ва аз тарафе омодаги барои пазириши ҳар нақшро дар кӯдак дар назар бигирем мебинем, ки аҳамият ва арзиши гуфтори Паёмбари Акрам(с), ки фармуданд: Биҳишт зери пои модарон астро беҳтар дарк кунем. Яъне агар модарон кӯдакони худро имрӯз боимон, дуруст кор, шуҷоъ, хушахлоқ, хайрхоҳ, хидматгузор, ростгӯ ва ғайра тарбият кунанд, фардо бо ҳамин сифоти олӣ дар ҷомеа зоҳир хоҳанд шуд, ва ҷомеаи бо ин мазоё ба вуҷуд хоҳанд овард ва фазои ҷомеаро ба фазои биҳишт табдил хоҳанд сохт.[2]

Муҳимтарин нақши модар дар ин ҷо иборатанд аз:

    1.Муроқибат ва ҳимоят аз кӯдак:

Аввалин муҳит ва макони амне, ки кӯдак эҳсос мекунад, домони модар аст. Домони модар муҳитест, ки падар аз муҳаббат ва отифа ва ишқ ба фарзанд, ки муроқибати ҳамроҳ бо гузашт ва фидокории модарӣ, дар он дида мешавад. Ин дастҳои пурмеҳри модар аст, ки кӯдакро дар зиндагӣ ёрӣ мекунад. Кӯдак дар солҳои аввали зиндагӣ мавҷудест муттакӣ, ки дар ҳаёташ истиқлоле надорад. Ва дар ҳама ҷо вобаста ва тобеи модар аст ва ҳаёт ва камолаш ва бисёре аз хасоисаш, ки дар бузургсолӣ нишон медиҳад ба модар вобастагӣ дорад ва агар дар ин синин мавриди таваҷҷӯҳи модар қарор нагирад музтариб ва афсурда мешавад ва ҳатто бузург намешавад. Бештари он кӯдаконе, ки бемориҳо ва камбудҳо дар онҳо дида мешавад кӯдаконе мебошанд, ки аз муроқибатҳои модар маҳрум мондаанд. Таваҷҷӯҳ ва муроқибат аз кӯдаки худ, мавриди суфориши илму Ислом қарор гирифтааст, ки модар бештар ба кӯдаки худ таваҷҷӯҳ дошта бошад ва муроқибати ҳамаҷониба аз кӯдаки худ бипардозад. аммо ин муроқибат аз кӯдак ба андозае набошад, ки кӯдак шахси комилан вобаста ва муттакӣ ба бор ояд.[3]

[1]. Аалии Қоимӣ, Нақши мдар дар тарбият, суҳ 13.

[2]. Нурии Ҳамадонӣ, Ҷойгоҳи бонувон дар Ислом, саҳ 452.

[3]. Алии Қоимӣ, Нақши модар дар тарбият, суҳ 75.

Охирин матолиб

Қироатҳои ҳафтгона 2

  Қироатҳои сабъа Авомили ихтилофи қироатҳо Қаблан баён шуд, ки дар даврони халифаи севвум бо таваҷҷӯҳ ба густариши Ислом ва имон овардани ақвоми ғайри араб...

Тарҷумаи СУРАИ АНБИЁ

СУРАИ АНБИЁ Ин сура дар Макка нозил шуда ва 112 оят дорад. Ба номи Худованди Бахшандаи Меҳрубон Барои мардум [замони] ҳисобашон наздик шуд, дар ҳоле...

Қироатҳои ҳафтгона 1

Қироатҳои сабъа Қироат ва тиловати Қуръони карим бо оғози нузули Қуръон ҳамроҳ аст. Аввалин қори ва муаллими Қуръон Паёмбари Акрам (с) буд, ки бо дарёфти...

Усули тарбияти исломӣ2

Тарбияти баданӣ Саломатӣ шахсияти инсонӣ ва тавоноии ҷисмонӣ, ду пояти асосии парвариши дурусти фарзандон аст, зеро ақли солим дар бадани солим аст ва лозимаи амал...

Осори зикр ва ёди Худо

Аз дасту забон, ки барояд                                         каз ӯҳдаи шукраш бадар ояд Яке аз умуре ки дар   Қуръони карим  ва ривоёт мавриди таваҷҷӯҳ ва аҳамияти хоссе...

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *